Een 5-stappenplan voor alles wat we doen.


Het proces dat vooraf gaat aan een video moet soepel verlopen. Wij hebben samen gekeken naar hoe we het beste een project kunnen aanpakken. Door dit stappenplan elke keer door te lopen, vergeten we geen belangrijk stappen. Ook ontwikkelen we zo een circulair proces wat ervoor zorgt dat we bij elk rondje een stap beter worden. 

Connect


First, let’s connect all the dots.

Voordat we aan de slag gaan, willen we heel graag onderzoeken wat jouw bedrijf beweegt. Hoe maak jij het best die connect met het publiek? Wil jij je beste beentje voor zetten, dan is het belangrijk dat de richting duidelijk is. Ook spreken we graag verwachtingen en doelen uit, zodat we deze met focus en energie kunnen najagen.

1. Kennismaken

Het begint met de schuimkraag van een kop koffie of biertje.

Een goede samenwerking begint bij het partnerschap. Elkaar goed leren kennen is het begin daarvan. Wij horen graag hoe jullie bedrijf in elkaar zit, om de identiteit écht te leren kennen. Waar kom je vandaan? Wat kenmerkt het bedrijf? En waar wil je heen? Het (samen) beantwoorden van die vragen is voor ons een goede start van een gezonde relatie.

2. Doelen Uitspreken

Het beste resultaat komt door goede haalbare doelen te stellen.

Wat je wilt bereiken heeft grote invloed op de contentvormen die wij voor jouw bedrijf kunnen maken. Wil je een service of product verkopen? Of wil je de wereld laten zien hoe gaaf jouw bedrijf is? Wij nemen je bij de hand. Samen zoeken we uit wie je doelgroep is en wat je wilt communiceren naar die mensen. Zo ontstaat de strategie en kunnen we samen deze doelen realiseren. 

Prepare


We love it when a plan comes together.

Na de connectfase verzamelen we alle informatie voor het ontwikkelen van de content. Een goed plan zorgt ervoor dat je tijdens het maken van de content alle aandacht hebt voor de details. Met de doelen vers in het hoofd, ontwikkelen we daarom een kraakhelder concept, waarbij we zo min mogelijk over het hoofd zien. We nemen hier graag jouw input in mee.

3. Strategie

De relevante content op het juiste moment.

De strijd om aandacht wordt steeds heviger in een oceaan van prikkels. Door een juiste timing en de juiste contentvorm word jij een vis zijn die uit de golven springt; zomaar iets maken en online gooien is inefficiënt. Onze kennis helpt om jouw momentum te vinden.

4. Concept / Story

Een goed verhaal is het halve werk.

Nu begint het echt leuk te worden. Een goed concept komt vanuit brainstormen en met elkaar sparren over ideeën. We plukken hier de mooiste vruchten uit, om die vervolgens uit te werken. We ontwikkelen op basis daarvan een verhaal (storytelling). Het verhaal moet inhoudelijk sterk en aantrekkelijk zijn, maar moet ook aansluiten op de vorm van de content.

Create


A high five at every milestone.

Wij worden gek genoeg echt blij van het maken van content. Met een goed plan is het uiteindelijke schieten ervan het leukste van ons vak. Dit doen we graag in een vorm van samenwerken, omdat dat het resultaat ten goede komt. Bij elke kleine overwinning een high-five en een goede grap tussendoor zorgt ervoor dat content creatie een feestje mag zijn. 

5. Storyboard & Script

Een verhaal wordt het best visueel verteld.

Storyboarding, daar zijn we goed in. We tekenen het verhaal uit, in grove schetsen door middel van tekeningen of voorbeeldshots. Zo ontstaat een duidelijke leidraad van wat je wil vertellen, maar dan visueel gemaakt. De beelden worden duidelijk, puzzelstukjes vallen in elkaar.

6. Productie

Een goed begin is het halve werk.

De juiste locatie, goede apparatuur en een tot de tanden bewapende en goed voorbereide crew staan klaar. Het regelwerk is van belang om het beeld te laten spreken. Draaiboek en callsheet maken het plan concreet.

7. Shoot

Stilte op de set.. en ACTIE!

Tijdens de draaidag(en) heeft iedereen zijn eigen taak en zo ontwikkel je de mooiste films. Samenwerken, doorzetten en alle details afwerken. De high-fives na elke scene en de humor tussen de scenes door maken dit een geweldige ervaring.

Deliver


Delivering the content you are gonna love.

Aan de hand van het aanleverschema leveren wij de content af in de juiste formaten. Wij geloven heilig dat je samen tot het beste resultaat komt. Daarom horen we graag zo snel mogelijk of we aan de verwachtingen hebben voldaan. Door duidelijk en accuraat eventuele feedback door te geven, kunnen wij zo snel mogelijk verbeterpunten doorvoeren en zorgen voor de kers op de taart.

8. Editing

In de post-productie komen alle elementen samen.

De editor kan aan de slag. Omdat we van tevoren goed voorbereid zijn, kan veel aandacht naar de afwerking van de video’s. Een eerste versie laat niet lang op zich wachten. Overgangen, animaties en muziek komen samen en zetten beelden kracht bij.

9. Feedback

Wie zegt wat, maar vooral wat zeggen ze nou. 

Na de eerste versie is het belangrijk dat wij weten of we op de goede weg zitten. Missen jullie nog zaken? Waar word je blij van? Een effectieve feedbackprocedure bespaart veel tijd en zorgt dat de kippenvelmomentjes spot on zijn.

Improve


No matter how good you are, you can always be better. And that is the exciting part. 

Het liefst zou alles in één keer perfect zijn. Echter is dat in de realiteit niet altijd haalbaar. Toch zijn wij van mening dat je elke dag een stapje beter kan worden in wat je doet. Daar hebben we graag jouw hulp bij nodig. Met feed-forwarding, samen kijken hoe je in het proces kan groeien, kan je erg veel winst behalen.

11. Evaluatie

Samen kijken naar hoe het proces geoptimaliseerd kan worden. 

Hoewel wij altijd streven naar perfectie, zijn wij ook een team dat graag beter wordt in wat we doen. We dagen jullie daarom uit om met feedback te komen, zowel positief als negatief, zodat we samen zorgen dat het de volgende keer nog beter wordt! Films maken is teamsport en wij doen graag een nabespreking. Het is een belangrijk onderdeel van de duurzame relatie die wij graag met je opbouwen.

12. Factuur

Het levert meer op dan het kost.  

Tevreden met het resultaat? Dan is het fijn om de financiële zaken af te ronden, zodat we ons kunnen verheugen op het volgende project.


 

Samen aan de slag met video voor jouw bedrijf?

Om de beste content te creëren proberen wij onze partners zo goed mogelijk te begrijpen en sparren we graag over hoe iets beter zou kunnen. Benieuwd hoe het is om partner te zijn met ons?